2016年10月28日金曜日

ESL Podcast 1255 - Talking About Gemstones

ESL Podcast 1255 - Talking About Gemstones
ESLポッドキャスト1255-原石についての話

Tags: Shopping
タグ:買い物

Nathan: I’m looking for a gift for my girlfriend. Can you help me pick something out?
ネイサン:ガールフレンドへの贈り物を探しているんですで、何を選んだら良いのか教えて頂けますか?

Ellie: I’d be happy to. We have a wide selection of jewelry with precious and semiprecious gemstones. Are you interested in something new or antique?
エリー:どうぞ、お手伝いいたします、私たちは、宝石や半宝石の幅広いジュエリー・セレクションを用意しております、新作のもの、アンティークのものに、ご興味をお持ちですか?

Nathan: I’m not sure. I’m just looking for something nice, something that really reflects our relationship.
ネイサン:良く分からないんだけど、僕は、そう、良いもの、僕たちの関係を上手く表現しているようなものを探しているんです。

Ellie: I understand. Let me show you some of our finest pieces. This ring has a polished faceted stone that has a lot of luster. Isn’t it exquisite?
エリー:かしこまりました、私たちの自慢の商品を幾つか紹介させて頂けますでしょうか、このリングは多くの輝きを持った洗練された表面となっております。

Nathan: That’s beautiful, but it’s not really what I’m looking for.
ネイサン:これは素晴らしいですね、でも、僕が探しているものとは違うんです。

Ellie: No problem. How about this piece? It has a lovely color and cut and it’s in a gold setting.
エリー:承知いたしました、この商品とかは如何でしょう? これは可愛いカラーとカットで、金台にセットされています。

Nathan: Gold, huh? “Golden” isn’t how I’d describe our relationship, at least not yet.
ネイサン:金か、そうですね? ”金”は、少なくとも僕が僕たちの関係を表す場合には、使わないな。

Ellie: Okay, many of our semiprecious stones are set in silver. This one is really radiant, don’t you think?
エリー:かしこまりました、私どもの半貴石の多くは銀の台座を使っています、これは如何でしょう、良く輝いていますでしょう?

Nathan: That’s okay, but what about these stones over here?
ネイサン:良いですね、でも、その向こうのあのストーンはどうなんでしょう?

Ellie: Those are rough uncut stones. They need a lot of work before they’re ready for sale.
エリー:あちらは、未だ粗削りの原石でして、商品として売り出すには、多くの加工が必要なものなんです。

Nathan: Rough and needs work? That describes our relationship to a tee. I’ll take one of those.
ネイサン:未だ、粗くて、細工が必要? それは、僕たちの関係をピッタリと表している、その一つを頂きましょう。

Script by Dr. Lucy Tse
スクリプト:ドクター・ルーシー

precious 貴重な、高価な、大切な、むだにできない、尊い
semiprecious gemstones 半貴石
antique 古くて価値のある、骨董の、古風な、旧式な、時代遅れの
polished 磨き上げた、光沢のある、上品な、洗練された
faceted 小面、面、個眼
luster 光沢、光彩、つや、輝き、栄誉、(陶磁器の)うわ薬
exquisite 非常に美しい、この上なくけっこうな、絶妙な、精巧な、優雅な
gold setting 金台
Golden 金色の,黄金色の,山吹色の.
silver 銀、銀器、銀食器、銀製品
radiant 光を放つ、輝く、晴れやかな、うれしそうな
rough uncut 粗削り
to a tee 正確に、ぴったりと

ESL Podcast 1255 - Talking About Gemstones

1 件のコメント:

  1. Learn to talk about expensive rocks in this episode.
    今回のエピソードでは、高価な石についての話を学びましょう。

    返信削除